15 December 2010

HaRam kaMu Makan ItU!!!


HaRam kaMu Makan ItU!!!
Apabila Kita membeli mknn dn minuman dri rezeki yang haram,kemudian makanan yang haram akan menjadi darah pula.Dalam masa 40 hari baru akan berganti darah yang bersih.Dalam masa itu..seluruh pancaindera kite akan 'menyukai' perkara2 yg maksiat.Na'uzubillah....!!

Kemudian apabila seorang mukmin ,makan dan minum dari rezeki yang haram APALAGI org yang memasak mknn /minuman itu TIDAK BERSOLAT ,makanan
itu HARAM hukumnya.

Berasaskan hadis Rasulullah s.a.w dizaman para sahabat,ada seseorang hamba Allah yang soleh mempunyai anak, kemudian anaknya sakt tenat.
ramai tabib mengubatinya tetapi tidak juga sembuh.Pada suatu malam,orang tua itu bersolat istikharah, selesai solat dia berdoa kpd Allah .. ya Allah,seandainya baik untuknye mati,ambillah ya Allah.aku reda n ikhlas.Ya Allah ,seandainya anakku ini baik baginya hidup, sihat dan sembuhkanlah penyakitnya.Biarkanlah anakku sihat dan sembuh dri penyakitnya,aku bernazar akn meminum darah anjing hitam dan akan mandi dengan air kencing anjing hitam.Alhamdulillah dgn berkat doanya, anaknya sihat dri penyakitnya .Namun dia tidak snggup membyr nazarnya.

Kemudian dia datg menemui Rasulullah dan bertanya kpd baginda,baginda memerintahkan agr dia mncari rumah seorg yg MENGAKU BERAGAMA islam ,namun org itu TIDAK pernah berSOLAT di rumahnya.Apabila hari hujan tampunglah air cucuran atapnya.Kemudian minum dan mandilah dri air itu,akn melebihi air kencing dan darah air hitam.

Demikianlah pentingnya solat bgi org yang beragama Islam.
Hayya Kite Jage rezeki kite dri perkare haram...Pasti Allah akan memudahkan urusanmu.,.ibadahmu...rezeekimu...keluargemu
--HAti2 ngn makananmu..BiJak Molek kamuu!!!!
(^^____________^^)
u.

No comments:

Post a Comment