13 December 2010

يا سميع يا بصير


يا سميع يا بصير

Alhamdulillah.. masih diberi kesempatan untuk menikmati segar bugar nikmat Tuhan buat hambanya2 yang soleh..Moga2 aku menjadi salah seorang daripadanya..Tiap hari kite diberi ujian getir yang pasti mampu dipikul hambanya sesuai dengan kemampuannya..begitu juga hari ini ...hehe..(^_^) suatu lagi cabaran getir buat diriku..Ya Allah moge bertambah iman dan taqwa ku padamu...Sesungguhnya pasti kau lebih mengetahui perihal yang tebaik buat hambamu ini..



"NorLina"...huhu nameku dipanggil...ku melngkah maju ke hadapan mengambil keputusan kuis..Fuhh...Cukup makn de....da agak pown.. aku mesti berusehe lagi ni...xpercye pon ade,, tapi hidup manusia tu kan tak semestinya sentiasa di atas...pasti ade turun naik...AKU REDHA>..(^_^)

YAh...subjek ni ku jatuh lagi..pasti tiap kali..apakah kekurgn diri dlm menguasai subjek ni..?? Bukan ke org kate kekurangan itulah kekuatan kite..
Ku takut tak mmpu bertahan lame..takut pohon yang ku paut rapuh dek arus sungai yg deras..takut untuk melihat mase depan..minat yg kutanam sekian lame pudar ditelan zaman.
.pupusss...dan punahhh


Tapi..Ya Sami' Ya Basir.....
Ketahuilah hambamu ini belum punah harapannya padaMu..
Tidak sesekali ku berputus asa dari Rahmatmu...
Akan ku jadikan dunia dalam Genggamanku..
Akhirat destinasi hati kecilku..
Agama wasilah aku mendekatimu dan menyusuri panduan mu..
Akhlak Mulia perisai ku dprd iblis yg dilaknatiMu..
Aku Mahu bangun kembali melihat mentariMu memancariku..
Merase Angin Mu menghembus lembut bahu ku..
Mekarnye bunge2Mu meraikan ketibaanku..
Kerna YA Tuhan...sebelum ni ku lupa
ItuLah sebenarnye SEMANGAT yg kau berikan pdku..
AGAR

AKU BANGUN KEMbALi MeRAiH ReDhaMU..
AMEEN


-NUKilan ku..LiNaPOP

No comments:

Post a Comment